Tekoälyrekan toiminta

Tekoälyrekka haluaa osoittaa, että tekoäly on lähestyttävää, mielenkiintoista ja hauskaa. Eri tekoälykokemusten avulla kävijät oppivat tekoälyn toimintaa konkreettisten tehtävien ja pelin keinoin.

Tekoälyrekan sisältä löytyvät pakohuonepelit, joissa pelaajien tulee päättelyn ja yhteistyön avulla päästä määräajassa ulos huoneista. Rekan sisällä on kaksi pakohuonepeliä, joiden kestot ovat 10 ja 20 minuuttia.

Selvitä Professori Sytytystulpan tekoälyvisio

Tekoälyrekan tarinan keskiössä on tekoälyn keskeinen asiantuntija, professori Sytytystulppa. Hän on kehittänyt tekoälyä ja robotteja koko elämänsä, ja tulevaisuuteen katsovana tutkijana on visioinut, kuinka tekoäly voi auttaa ihmiskuntaa nykyisissä ja tulevissa haasteissa. Tekoälyrekan vierailijana ratkot tekoälyrekassa erilaisia tehtäviä ja saat niiden avulla selville professorin luoman tekoälyvision.

Osana tekoälyrekan tehtäviä olet vuorovaikutuksessa robotin kanssa ja teet sen kanssa yhteistyöt. Näet, miten robotti oppii, ymmärrät datan ja algoritmin roolia tekoälyssä ja saat kuvan siitä, mitä tekoäly voisi tulevaisuudessa tehdä puolestamme.

Tekoälyrekan eteen rakennetussa teltassa pääset tutustumaan erilaisiin jo olemassa oleviin tekoälysovelluksiin kuten kasvojentunnistukseen, puheohjaukseen ja puheentunnistukseen.

Tekoälyrekka tuo tekoälyn lähellesi pakohuoneen muodossa.